Billboard; şehir merkezi alanı yaya ve ya araç trafiğinin yoğun bulunduğu yerlere monte edilen trafiği ve bakış şeklini engellemeyecek halde olabilmesi üzere kare tarzında net kullanım alanları olan en yaygın geniş reklam alternatifleridir. Yaygın olabilmesi tarzından belli bir standartı elde etmiş olan iller içinde billboardları gösteren net kullanılan yerlere yapışkan madde afişlerle büyük ve estetik bir görsel alan ile en etkili
reklam izmir yöntemi olarak kabul edilmektedir.
İllerarası araç yolları üstünde bulunmakta olan yol levhaları standart durumundan farklı ebatlar taşımakta olabilirler ancak billboardların yerden yükseklikleri, renkleri ve çerçeveleri değişik olsa dahi reklam kullanılan alanları sabittir. Billboardlar dışarıda ki açık bölüm reklam araç gereçlerinin en bilineni ve yaygınıdır. Reklam stratejisi yapılırken sadece bir kanala sabitleme kalmamak gerekir. Zira reklam ile hedeflenen her alana hitap edebilecek tüm yolların kullanılması projenin tanıtılabilmesidir. Son zamanlarda yaşamımıza dahil olan e-ticaret ve dijital reklam araçları beraberinde açıkhava reklam araç gereçlerini de en iyi biçimde kullanılması gerekmektedir. Sadece internet ve dijital dünyayı kullanmaktaysanız ürününüzden diğer insanların haberdar olmasını engellemiş olursunuz.
Açıkhavadaki
şehir reklam panolarının birçoğuna günlük kullanımda billboard denilmektedir. Ancak genel olarak reklam panosu şeklinde algılanan billboard açık hava reklam araçlarından sadece bir tanesidir. Açıkhava reklam araçları için kullanılan genel bir ifade olarak bilinse de teknik olarak billboard başlı başına en yaygın reklam aracıdır.